+90 216 415 94 94
Sosyal Medya Hesaplarımız

Market Dizaynı

Anasayfa » Market Dizaynı
Market dizaynı - tasarımı ve kurulumu

Büyük ya da küçük, market ya da süpermarket, hangisi olursa olsun, market açmaya karar veren bir yatırımcının bir sonraki kararlarından biri de açacağı marketin dizaynının nasıl olacağıdır. Bu o kadar çok önemlidir ki, marketinizin, müşterinin gözündeki algısına ve karar alma sürecine etki eden bir noktadır.

Beta Dizayn olarak, bu karar alma sürecinizde market dizayn konusunda sizlerin yanınızdayız. Perakende ve mağazacılık sektöründe manav reyonundan raf sistemlerine kadar mağaza ve market dizaynı ile kurulumu hizmetlerinde tasarımın olduğu her yerdeyiz.

Perakende sektöründeki tecrübemizi, üretim gücümüzle de birleştirerek, tasarım ve 3D çizim desteğiyle birlikte sizlere market dizayn konusunda hizmet vermekteyiz.

Market dizaynı kapsamında manav reyonu, unlu mamül bölümü, ekmek reyonu, kuruyemiş reyonu, bakliyat ve baharat reyonu, orta teşhir stantları, tavan ve duvar dekorları, metal raf sistemleri, ahşap raf ve üniteleri, soğutma sistemleri ve soğuk-sıcak dolap sistemleri, sütlük ve şişe soğutucu dolapları, kasap ve şarküteri reyonu, market ekipmanları gibi bölümlerin üretimi, tedariği ve kurulumunda hizmet vermekteyiz.

Market açmayı düşünüyorsanız ya da var olan marketinizde değişiklikler istiyorsanız bizi arayabilirsiniz. Size karar alma sürecinizde yardımcı olmayı çok isteriz. Market dizaynında üretim gücümüz ve tasarım ekibimizle, işinde uzman çalışanlarımızla marketinizin kurulum sürecinde hizmetinizdeyiz. Alan kullanımı ve verimlilik artırıcı yerleşim planı ile proje çizimi, 3d çizim desteği ve imalat sürecinden sonra kurulum-montaj hizmetiyle anahtar teslim de hizmet vermekteyiz.

Market açmak mı istiyorsunuz?
Market dizaynı için telefonumuz 0216 415 9494. Bizi arayın, gelelim, keşif yapalım, projenizi çizelim, üretimini ve montajını yapalım.
Beğen
[Toplam: 4   Ortalama: 5/5]

Bir market nasıl tasarlanır:

Mağaza düzeni tasarımları birbirini etkileyen birçok önemli detaydan oluşur ve bir market tasarlarken en çok dikkat edilen nokta doğru bir mağaza düzeni planlamasıdır. Hem raflara ayrılan alan hem de bir bütün olarak verimli bir alan paylaşımının tüketici davranışı üzerinde olumlu bir etkiye sahip olabileceği ve tüketici memnuniyetine yol açacağı bilinmektedir.
Görünüşte birbirleri ile ve proje ile alakalı olmayan çeşitli dış faktörlerin de incelenmesi ve analiz edilmesi gereken teknik, pazarlama, sosyal ve psikolojik yönler de vardır. Hepsi proje verimliliğini etkileyen ve doğru analizle sonucu optimize edebilen önemli faktörlerdir.

Bir market projesinde reyon dağılımı ve organizasyonu

Doğru bir market tasarımının amacı, satışları en üst seviyeye çıkarmak için marketin içindeki yerleşim organizasyonunu her açıdan optimize etmektir.
Bu nedenle, tüketici alışkanlıklarını doğru anlamak, bunu yorumlayarak ürün satışları ve müşteri algıları üzerindeki olumlu etkileri olabilecek tasarım seçeneklerini pratikte uygulamak gerekir.
Market yerleşim şeklinin alışveriş sırasında insanların davranışlarını da büyük ölçüde etkilediği bilinmektedir.
Market düzeninin olumlu bir alışveriş atmosferine katkıda bulunması sayesinde, müşteriyi markette kalma süresini uzatmaya davet etmek ve ‘içgüdüsel satın alımlar’ olarak adlandırılan planlanmamış satın almayı teşvik etmek önemlidir.
Mevcut perakendecilikte, günümüzde kullanılan dört yaygın geleneksel yerleşim tipi vardır: ızgara, ada, serbest akış ve yarış pisti düzenleri.

Izgara Düzeni

Bir market tasarlarken, en uygun yerleşim düzeni ızgara modeli ile temsil edilir.
Bu düzen, birbirine paralel olarak aynı doğrultuda yerleştirilen ve böylece bir ızgara oluşturan uzun yollar içerir.
Perakendeciler, tüm satış sürecini daha verimli hale getirdiğinden bu yerleşim düzeninden yanadır. Alanları optimize eden bir yerleşim şeklidir.
Bir başka önemli avantajı ise, raftaki ürünün kontrolünü kolaylaştırarak lojistik açıdan raf doluluğunu kolaylaştırır.
Diğer avantajları, raflar arasındaki mağaza akışını ve trafiğini düzenli kılar. Müşterinizin çeşitli bölümlerde kolayca gezinmesini sağlar ve istediğiniz bölüme yönlendirebilirsiniz, mağaza içi yoğunlukta daha az aksama yaratır ve tıkanıklığı azaltır.
Bununla birlikte, bu düzen satışları veya müşteri akışını etkileyebilecek olumsuz yönlere de sahiptir.
Maksimum alan optimizasyonu için rafların her zaman aynı şekilde durması gerekir. Alışveriş yapanlar bu düzene çok aşina olurlar ve bunun sonucunda planlanan satın alma işlemlerini daha kısa sürede tamamlarlar, yani alışverişi hızlı bitirirler, böylece ‘içgüdüsel satın almalardan’ kaçınırlar.

Ada düzeni

Daha yeni ve yenilikçi bir organizasyon modelidir.
Bu tür yerleşim, özel seçilmiş bölümlerde o bölümü market içerisinde farklı göstermek için veya marketin farklı noktalarında bulunan kampanyalı, öne çıkarılmak istenen özel ürünlerin sunumunda kullanılır. Daha çok bu model küçük özel mağazalarda veya küçük boyutlu eşyaları sergilemek ve işletmeye özgü bir görünüm sağlamak için butik mağazalarda yaygındır.
Bu modelin olumlu yönü, o bölüme özgü oluşturulan bu alan sayesinde, bu bölümdeki tüm ürünleri müşterinin daha rahat görüp hakim olduğu, rahat olduğu alanlar sağlamaktadır. Bu tarz alanların varlığı, müşterinin tüm mağazayı gezmesini daha motive eder ve ihtiyaç türlerine uyan ürünlerle plansız satın alımları teşvik etmiş olursunuz. Ayrıca, bu model müşteriye değer verir ve aradığını orada bulacağının güvencesini verir.

Dezavantajları:
Izgara düzenine kıyasla daha az alan optimizasyonu sağlar, çünkü ada düzeninde aynı alana daha az raf yerleştirebilirsiniz.
Bir diğer dezavantajı ise, raf yönetimi ve organizasyonu açısından daha yüksek lojistik maliyeti olur.

Yarış pisti (veya Döngü) düzeni

Bu model günümüz market tasarımında daha az yaygındır.
Girişten kasaya giden, ana koridorları vurgulayan ve müşterinin tüm reyonları görmesine izin veren bir ana halka koridordan oluşur. Ana rota mağazanın tüm alanını kaplarken, birkaç noktada aşırı kalabalıklaşmayı önlemek için ikincil yollar düzenlenmiştir.

Serbest akış düzeni

En basit mağaza düzeni türü olarak kabul edilen serbest akış düzeni farklı düzenleri birleştirir ve birçok artıya sahiptir.
Belli bir yerleşim şekli yoktur, bu nedenle bu düzen türü, genellikle ızgara düzeninin yenilikçi bir ada düzenine entegre olan ve müşterilerde içgüdüsel satın almayı arttırırken aynı zamanda herhangi bir yöne gitmeye teşvik eden farklı bir düzendir.
Bir market tasarlarken, iyi planlanmış bir mağaza düzeni hem tüketici hem de perakendeci için avantajlıdır ve özellikle doğru yerleşim ile birlikte düşünüldüğünde verimlilik açısından çok etkili olacaktır.

Raf sıraları arasındaki koridor genişliği ile ilgili olarak, müşterilerin aşırı kalabalıklaşma durumunda bile ürün önünde durmalarına ve dikkat etmelerine olanak sağlayan yeterli boşluğu düşünmek gerekir. Örneğin alışveriş arabalarıyla reyon arasında iki müşteri dururken, bu iki arabanın arasında kalan boşluktan da bir alışveriş arabasıyla başka bir müşterinin geçebilmesi en ideal ölçüdeki boşluklardır. Ürün çeşitliliği, müşteri yoğunluk seviyesi ve planlamaya göre bu boşluklar minimum seviyede tutulabilir.

Unutmayınız ki, en başta da anlattığımız gibi, bir çok etken göz önünde bulundurularak en doğru projenin çizilmesi, çözüme giden doğru başlangıç demektir.  Market dizaynı için Beta Dizayn’ı aramadan karar vermeyiniz.

Market Dizayn Örnekleri
Beta Dizayn'a yaz
1
Yardımcı olabilir miyiz?
Merhaba,
Size nasıl yardımcı olabiliriz?